Restauracja Karczma w Straconce, Bielsko Biała, Polska

Karczma w Straconce, Bielsko Biała, zdjęcie za karczma.bielsko.pl
Bardzo lubię miejscowość Bielsko Biała. Położone wśród gór Beskidu Małego i Śląskiego. Dawniej znane z Fabryki Samochodów Małolitrażowych. Dziś wydaje się miejsce gdzie dobrze się pracuje, mieszka i wypoczywa. Można też smacznie zjeść. Między innymi w Karczmie w Straconce.

Otaczające Bielsko Białą obwodnice pozwalają wygodnie minąć centrum miasta. Pozbawia jednak podróżnych możliwości zatrzymania się, spaceru wśród ciekawej zabytkowej architektury. Utrudnia też dojazd do takich miejsc jak stylowa, drewniana restauracja na Straconce.

Karczma w Straconce, Bielsko Biała, zdjęcie za karczma.bielsko.pl
Klimatu miejsca nadaje już zewnętrzny wystrój miejsca. Duży parking pomieści wszystkie pojazdy gości. Przy wejściu do środka witają nas kelnerzy. Gościłem wiele razy i nigdy nie spotkałem się z kobiecą obsługa.

Panowie szybko reagują na prośby, są opanowani, zwinni. Obsługują sprawnie, dając nam bez słowa do zrozumienia, że jesteśmy gośćmi i będziemy traktowani dostojnie i z klasą. Świetnie orientują się w menu. Widać, że to wieloletnia, oddana miejscu ekipa. To ważny element, o którym się zapomina, a przecież obsługa sprawia, że w dużej mierze czujemy się dobrze i chcemy znów wrócić.

Karczma w Straconce, Bielsko Biała, zdjęcie za karczma.bielsko.pl
Rzecz jasna najważniejsze jest jedzenie. W Karczmie w Straconce gościłem już kilka razy. Za każdym razem wyszedłem najedzony, zadowolony, szczęśliwy. Upodobałem sobie pierogi z kapustą i grzybami. Są wyjątkowe, a jedząc je ostatnio pomyślałem o Karczmie Wanta w Bukowinie Tatrzańskiej. Podobny, dobry smak.

Coś co urzekło mnie najbardziej to pieczona gęś. Do tego kluski lub przypiekane kartofle. Nie pamiętam czy od lat dzieciństwa jadłem mięso z tego domowego ptaka. To rzadkość na polskich stołach, jeszcze większa niż kaczka. Sposób przyrządzenia, pieczenia, spokojnie można ocenić na piątkę!

Karczma w Straconce w ogóle ma talent do przyrządzania mięs. Warto próbować i zamawiać właśnie te potrawy. Wydaje mi się, że smakują tym lepiej gdy podane są w odpowiedni sposób, a apetyt nastraja dodatkowo miejsce.

Karczma w Straconce, Bielsko Biała, zdjęcie za karczma.bielsko.pl
Karczma w Straconce, Bielsko Biała, zdjęcie za karczma.bielsko.pl
Jeżeli zostanie Wam miejsce w żołądku to koniecznie zamówcie kawę i desery, najlepiej wyborne ciasta. Pewnie będą swoistą kropką nad i, ale w końcu raz się żyje.

Przyjemny klimat, w chłodne dni przy otwartym kominku, pysznie, uprzejmie, wesoło, wyrozumiale w stosunku do najmłodszych gości. Karczma w Straconce w Bielsku Białej idealne miejsce do spotkań w gronie najbliższych, ale także jako przerwa w lub po dłuższej podróży. Zajrzyjcie koniecznie.