Jeziorowskie, gmina Kruklanki nad jeziorem Gołdopiwo, Mazury, Polska

Bliżej mi do gór. Choć oferta PKP Intercity wydaje się atrakcyjna. Przynajmniej czasowo i już nie koniecznie gdy podróż wybieramy się większą grupą. Od siedmiu lat nie było mnie nad polskim morzem i Mazurach. W tym drugim miejscu byłem raz. Był to niezwykle udany czas urlopowy.

Pogoda tego nie zapowiadała i przyznaje, że podchodziłem sceptycznie do tak długiego pobytu. Słońce gości na Mazurach najczęściej we wrześniu, gdy wolnym czasem cieszą się jeszcze studenci. Lipiec i sierpień to loteria. Jak się okazuje my mieliśmy szczęście. Od drugiego dnia i przez kolejne dziesięć dni świeciło słońce.

Nie pływaliśmy łódką. Spędzaliśmy czas na kąpielach i zwiedzaniu okolic. Mieszkaliśmy nad jeziorem Gołdopiwo w malutkiej miejscowości Jeziorowskie w gminie Kruklanki.

Na jedną z wycieczek pp okolicy wybraliśmy się nad jezioro Śniardwy. Najsłynniejszy akwen żeglarski zaskoczył swoją dostępnością. Plaże i ciągnące się w głęb, płytkie dno.

Zawitaliśmy też do kilku lokalnych miejscowości, między innymi do Węgorzewa.
Można w nim poczuć żeglarskie życie. Port, tawerny i bary.

Mazury to nasz narodowy skarb. Gdy było się tam przynajmniej raz, nie sposób zapomnieć. Z czasem uświadamiamy sobie, że pojechało by się znów.

W trakcie pobytu na kempingu w Egerze na Węgrzech, poznaliśmy miłą rodzinę z Warszawy. Oni pierwszy raz biwakowali poza granicami Polski. My nigdy poza ogródkiem nie rozbiliśmy namiotu w naszym kraju.

Będąc pod dużym wrażeniem zaplecza opowiadali nam jak wyglądają pola kempingowe między innymi na Mazurach. Choć minęło kilka lat od tego spotkania, brak nawet planu aby wybrać się na północ Polski z namiotem.

Nie ma u nas gwarancji pogody, a właściciele pól kempingowych ciągle wydają się nie dostrzegać potrzeb wybierających tą formę wypoczynku.

Będąc na Mazurach nie podróżowaliśmy jeszcze z namiotem. Nocowaliśmy w wynajętym domu. Piętrowy, kompleksowo wyposażony. Ogrodzone podwórko. Do niewielkiej plaży nad jeziorem Gołdopiwo mieliśmy ok. 50 metrów.

Mazury sprzyjają nie tylko pływającym na żaglówkach. To także idealne miejsce na spacery lub trekking. Są tam miejsca oddalone od zgiełki turystów. Ciche, spokojne, pełne widoków pobudzających do refleksji.