Restauracja Karczma Zadyma Niedzica-Zamek, Polska

Karczma Zadyma Niedzica-Zamek
Karczma Browar Zadyma Niedzica-Zamek, zdjęcie: źródło własne
W trakcie rejestracji w hotelu Lokis w Niedzicy- Zamek, z uwagi na brak czynnej restauracji w obiekcie, polecono nam restaurację Karczma Zadyma. W okolicy, na odległość solidnego spaceru raczej nic innego nie było do wyboru. W zasadzie nie musiało być.

Karczma Zadyma we wsi Niedzica-Zamek położona jest przy trzech największych atrakcjach okolicy. Powyżej mieści się Zamek, za budynkiem restauracji dostępna jest elektrownia, a tuż przed muzeum zapora nad Jeziorem Czorsztyńskim. Lepszej lokalizacji chyba nie można było sobie wyobrazić.

Karczma Zadyma Niedzica-Zamek, wnętrze
Karczma Zadyma Niedzica-Zamek, wnętrze, zdjęcie: źródło własne
Parking dla sporej ilości samochodów, budki z pamiątkami, a do tego wszystkiego park linowy dla najmłodszych. Imponujące zaplecze, którego kwintesencją jest Karczma Zadyma z własnym regionalnym browarem.

Pierwszy raz odwiedzamy Karczmę Zadyma w dniu przyjazdu do Niedzicy-Zamek. Po rozpakowaniu się w hotelu Lokis i długim spacerze docieramy do drzwi restauracji. Piątek, początek listopadowego weekendu. Ludzi nie wielu.

Karczma Zadyma Niedzica-Zamek, rosół
Osób z obsługi nie brakuje na sali. Szybko jednak orientujemy się, że trwają przygotowania do jakieś uroczystości. Pani kelnerka informuje nas, że następnego dnia odbędzie się wesele. Znak to, że trzeba będzie szukać innej restauracji. Narazie nie zaprzątamy sobie tym głowy. Z resztą pewne plany są poczynione. Czytamy kartę i zamawiamy.

Pierogi ruski oraz z kapustą i grzybami, czyli zestaw startowy zjemy pierogi i powiem ci co o tobie myślę. Na stole znajdzie się również rosół oraz pstrąg pieczony. Do picia oczywiście ciemne piwo Zadyma.

Karczma Zadyma Niedzica-Zamek, pierogi ruskie
Zadaniem zamówionego w restauracji rosołu jest rozgrzanie. Gdy dzięki niemu poczujemy swojski, domowy klimat, to niemal pewnie jest, że reszta będzie kosztować równie dobrze. Jak na pierwszą w Karczmie Zadyma rosół określiłbym najsłabszym ogniwiem z potraw jakie zamówiliśmy. Doprawiony pieprzem, przyprawą do zup nabrał lepszego smaku.

Pierogi bardzo dobre, odpowiednio dobrana ilość ciasta do farszu, smaczne zarówno ruskie jak i z kapustą i grzybami. Trudno być obiektywnym przy tych potrawach, czy kierował nami głód? W Karczmie Zadyma w Niedzica-Zamek podają naprawdę wyborne pierogi, warto spróbować.

Karczma Zadyma Niedzica-Zamek, pstrąg
Karczma Zadyma Niedzica-Zamek, pstrąg, zdjęcie: źródło własne
Pstrąg klasycznie przyrządzony również dobry w smaku. Osobiście jedynie kosztowałem, ale osobie zamawiającej bardzo smakował. Najedzeni kończyliśmy nasze napoje. Regionalny browar Zadyma również zdał egzamin pozytywnie. Głównie jego ciemna odmiana, lekkie, karmelowe w smaku, dobre do biesiadowania.

W sobotę udaliśmy się na drugi brzeg Jeziora Czorsztyńskiego, gdzie odwiedziliśmy tamtejszą atrakcję kulinarną Markową Zagrodę. W niedziele sprawdziliśmy czy w Karczmie Zadyma odbywają się poprawiny. Ludzi dużo, gwar i hałas, ale szybko można dojść do wniosku, że to przyjezdni goście, na wesoło spędzają czas w oczekiwaniu na posiłki.

Karczma Browar Zadyma Niedzica-Zamek, piwo ciemne
Browar Zadyma Niedzica-Zamek, piwo ciemne, zdjęcie: źródło własne
Znajdujemy więc stolik i siadamy. Nachodzi mnie zupełnie ochota na coś zupełnie nieoryginalnego, choć zachwalane przez innych. Wybieram z karty pizzę Toscana (pieczarki, kukurydza, papryka, oliwki, ogórek, oregano, bazylia, sos pomidorowy, ser mozzarella). Na stole pojawi się jeszcze druga pizza, klasyczna Margherita.
Karczma Zadyma Niedzica-Zamek, pizza margherita
Karczma Zadyma Niedzica-Zamek, pizza Margherita, zdjęcie: źródło własne

Pizza w restauracji Karczma Zadyma nie bez powodu nazywana jest najlepszą na Podhalu. Trudno się z tym nie zgodzić. Wyśmienity smak i charakter południowoeuropejski, do jakiego doszli już nawet Węgrzy podając pizzę u siebie. Historia wsi Niedzica-Zamek ma dużo wspólnego z Węgrami. Może zatem talent kucharza, który przygotował te wspaniałe przysmaki nie bierze się z nikąd?

Karczma Zadyma Niedzica-Zamek, pizza toscana
Karczma Zadyma Niedzica-Zamek, pizza Toscana, zdjęcie: źródło własne
Obok pizzy na stół podano pierś kurczaka, z surówkami. Lekkie, dobrze przyrządzone danie. Na koniec lodowy deser, uzupełniony dobrą kawą z ekspresu. Dla poprawy apetytu spróbowałem jasnego piwa z browaru Zadyma. W swym smaku przypominał piwo z regionalnego browaru raciborskiego. Co do pszenicznego, choć smakowało, to zdanie moje jest takie, że Niemcy w jego sposobie warzenia nie mają sobie równych.

Karczma Zadyma Niedzica-Zamek, pierś z kurczaka
W trakcie naszej niedzielnej biesiady w Karczmie Zadyma w Niedzicy-Zamek wszystkie stoliki były bez przerwy zajęte. Szkoda, że pozostali restauratorzy nie wyciągają z tego powodu wniosków. Chyba, że już dawno to uczynili, a ich oferta i jakość nie podołały tej z Zadymy.

Karczma Zadyma Niedzica-Zamek, deser lodowy
Karczma Zadyma Niedzica-Zamek, deser lodowy, zdjęcie: źródło własne
Restauracja Karczma Zadyma zapewni dobre posiłki, zarówno te bardziej jak i mniej regionalne. Spędzicie czas w przyjemnej atmosferze, z uprzejmą obsługą. Skosztujcie też piwa, które jak na regionalny wyrób warte jest degustacji. Wypada się cieszyć, bić brawo i szczerze pogratulować podejścia do klienta.

Karczma Zadyma Niedzica-Zamek, parking, widok na Tatry
Karczma Zadyma Niedzica-Zamek, parking, widok na Tatry, zdjęcie: źródło własne
Nie mając konkurencji wokoło, można by wiele spraw odpuścić. Na szczęście Karczma Zadyma we wsi Niedzica-Zamek idzie w przeciwnym kierunku. Dba o jakość, a to przekłada się za dobrą opinią klientów, która stanowi najlepszą reklamę. Przyłączamy się do pozytywnych ocen i polecamy gdy będziecie w okolicy Zamku i zapory nad Jeziorem Czorsztyńskim.